Placki z batatów

/
1 Komentarze
Nasza przygoda z batatami jest krótka, acz bardzo smaczna i .... słodka :-) Małżon mój śmieje się ze mnie, że nie mogę chodzić po spożywczakach bez listy, bo zawsze kończy się tym, że pakuje do wózka co tylko wpadnie mi w ręce, a potem czeka nas ciężka rozkmina co z TYM zrobić. Tak też było w przypadku batatów. Postanowiłam podzielić się z Wami moim sposobem na bataty, ażeby zaoszczędzić Waszego czasu na kombinowanie. Od razu uprzedzam, że bataty faktycznie są trochę słodkie, ale baardzo smaczne i co ważne, są zdrowe! Bataty mają wysoką zawartość błonnika, dużą zawartość manganu, witaminy A, B5, B6.

Placki, które przygotowałam z tych słodkich bulw, były pieczone w piekarniku. 



Na ok. 10 placków potrzebujemy:

- 1 duży batat
- 1 cebula
- 1 mała marchewka
- 2 łyżki mąki gryczanej
- 1 łyżka mleka
- 1 jajko
- sól, pieprz

Batat, cebulę oraz marchewkę trzemy na tarce z dużymi oczkami. Następnie dodajemy jajko i mleko. Wszystko dokładnie mieszamy ręką. Na koniec wsypujemy mąkę wraz z solą i pieprzem, ponownie wszystko mieszamy. 
Piekarnik nagrzewamy do 190°. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i delikatnie smarujemy oliwą z oliwek. Placki formujemy w dłoniach i układamy na blasze. Placki pieczemy ok. 20 minut. Po tym czasie przewracamy je na drugą stronę i pieczemy jeszcze ok. 2 minuty. 



My placki jedliśmy z jajkiem sadzonym, śmietaną oraz szczypiorkiem. 



Smacznego! :-) 




Możesz także polubić

1 komentarz:

  1. Zakochałam się w batatach od pierwszego kęsa :) Zazwyczaj nie przepadam za słodkimi smakami ale dla batatów zrobiłam wyjątek :D

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.