Sienna, Kletno - mały raj na ziemi!

4 Komentarze
Jestem absolutną fanką zwiedzania małych miejscowości, z dala od miejskich hałasów, zatłoczonych chodników, kolejek dosłownie do każdej budki. Z resztą, nie jestem zwolenniczką budek, straganów i innych tego typu rzeczy. Jeżeli chcę odpocząć to tylko w ciszy. W raju. Czyli tam gdzie są moim bliscy, śpiew ptaków, szelest liści. Udało mi się znaleźć właśnie takie miejsce. Rejony Kotliny Kłodzkiej są wspaniałe. Sama podróż tam jest już odpoczynkiem i czystą przyjemnością!

Jako miejsce docelowe obraliśmy Sienną. To wieś położona w powiecie kłodzkim licząca ok. 50 mieszkańców i uwierzcie, nie można się tam zanudzić ;-)

Atrakcji mimo wszystko jest tam mnóstwo, my wybraliśmy się na trzydniowy wypoczynek, ale zimą tam wrócimy i to na dłużej!

Ale po kolei... Zacznę może od tego, że Sienna leży w ośrodku Czarnej Góry, położona jest ok. 680 - 830 m n.p.m. Główną atrakcją jest zjeżdżalnia grawitacyjna - najdłuższa w Polsce. Zjeżdzalnia ma długość ponad 900 m, na trasie są 3 pętle, przejazd przez las i potok wiaduktem na wysokości 8 metrów!

Poza zjeżdżalnią grawitacyjną, która niewątpliwie jest atrakcją nie tylko dla dzieci, ale i dorosłych, Sienna ma do zaoferowania w swojej prostocie na prawdę wiele. Przede wszystkim szlaki górskie lub też drogi, po których można spokojnie jechać wózkiem.

Jeżeli jednak same spacery nam nie wystarczą, można udać się autem na przejażdżkę po okolicznych wsiach, gdzie atrakcji jest w brut. Jak na trzy dni, nawet za dużo. My z racji małych dzieci szukaliśmy jednak spokoju i zajęć, które nie byłyby dla nas zbyt męczące i absorbujące, mimo wszystko zanudzić dzieci byśmy nie chcieli.
Zdecydowaliśmy się zatem odwiedzić Kletno. Cudownie położona wieś w dolinie rzeki Kleśnicy, znana głównie ze znajdującego się tam Rezerwatu Przyrody Jaskinia Niedźwiedzia.
Odwiedziliśmy Muzeum Ziemi, które posiada unikatową kolekcję minerałów i skamieniałości na skalę Polski, jak i Europy. Okazy pochodzą z całego świata. Do rzadko spotykanych znalezisk należą cztery skamieniałe gniazda z jajami dinozaurów - łącznie ponad czterdzieści jaj. Na terenie obiektu znajduje się również mini Park Jurajski.

Następnym celem naszej podróży był urokliwy zalew w Starej Morawie. Przepiękne widoki, woda ciepła, mnóstwo atrakcji dla dzieci. Mała zjeżdżalnia wodna dla najmłodszych, rowery wodne, kajaki. Ponad to w zalewie jest bardzo płytki brzeg, dzięki czemu dzieci mogą bez obaw się "pluskać". Jest również molo prowadzące do wieży widokowej z której rozpościera się wspaniała panorama.

Polska jest piękna i oto kolejny dowód! Warto odwiedzać zakątki naszego kraju, bo ma on tak wiele do zaoferowania.

Odwiedziliśmy również Międzygórze, ale temu poświęcę osobny wpis :-)

Możesz także polubić

1. Ale super miejsce! Idealne na relaksujący spacer, można popływać, pojeździć na torze saneczkowym... W dodatku okazało się, że to w mojej ulubionej Kotlinie Kłodzkiej, gdzie bardzo często jestem! Ale zawsze w jej zachodniej części, w Dusznikach-Zdroju:)

2. Na prawdę warto się tam wybrać:-) Za to my nigdy nie byliśmy w Dusznikach-Zdroju więc na pewno poczytam o tych okolicach i się tam wybierzemy. Pozdrawiam :-)

3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

4. Piękne miejsce. My z mężem chcemy się wybrać na wakacje na Mazury. Zainteresowała nas żegluga elbląska i chyba skorzystamy z tej atrakcji. Myślę, że dzieciaki będą zadowolone.

Obsługiwane przez usługę Blogger.